ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО


ОСНОВНІ ВЛАСТИВОСТІ ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛИВА


Дизельне паливо призначене для швидкохідних дизельних і газотурбінних двигунів наземної та суднової техніки. Займання палива в дизельних двигунах відбувається при упорскуванні палива в повітря, нагрітий до високої температури за рахунок стиснення поршнем. Дизельні двигуни відносяться до найбільш економічним теплових двигунів, у них менше витрата палива і вище ККД, ніж у карбюраторних. У той же час дизелі відрізняються більшою складністю у виготовленні, великими габаритами. По економічності і надійності роботи дизелі успішно конкурують з карбюраторними двигунами. Дизелі встановлюються на тракторах, тепловозах, морських і річкових суднах, великовагових вантажних автомобілях і автобусах.

Дизельні палива складаються з середніх фракцій дистилятів нафти, перегоняющихся в межах 180-3600С, легких газойлів каталітичного крекінгу і гідрокрекінгу. Для поліпшення якісних характеристик дизельні палива вводять присадки (депресорні, миючі, що підвищують цетанове число, антидымные та ін).

Асортимент дизельних палив

Вітчизняна промисловість випускає пальне для швидкохідних дизелів і газотурбінних двигунів наземної та суднової техніки трьох марок: Л - літнє, застосовуване при температурах навколишнього повітря вище 0 °С; З - зимове, застосовуване при температурах до -20 °С (у цьому випадку зимове дизельне паливо повинно мати Т заст < -35 °С і Т помутніння < -25 °С), або зимовий, застосовуване при температурах до -30 °С, тоді паливо повинно мати Т заст < - 45 °С в і Т помутніння <-35 °С); А - арктичне температура застосування якого до -50 °С. До дизельних палив належать також моторне паливо для средньооборотних і малооборотних дизелів ДП та ДМ. Для поставок на експорт виробляють дизельне експортне паливо, що містить сірку 0,2 %.

З 1981 р. виробляють зимове дизельне паливо з депресорними присадками марки ДЗп. Отримують його на базі літнього дизельного палива з додавання присадок, що знижують температуру застигання до -30 °С, що дозволяє використовувати літнє дизельне паливо в зимовий період при низьких температурах температурі. Депресорні присадки, що поліпшують низькотемпературні властивості палива являють собою, в основному, сополімери етилену з вінілацетатом зарубіжного виробництва.

З урахуванням посилення екологічних вимог випускається також екологічно чисте дизельне паливо двох марок річного (ДЛЕЧ-і ДЛЕЧ) і однієї марки зимового (ДЗЭЧ) дизельного палива. В даних паливах більш жорстко нормуються показники на сірку і ароматичні вуглеводні.

ЕКСПЛУАТАЦІЙНІ ВЛАСТИВОСТІ
ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛИВА

Основні експлуатаційні показники дизельного палива наступні:

  • цетанове число, що визначає високі потужності та економічні показники роботи двигуна;
  • фракційний склад, визначає повноту згоряння, димність і токсичність відпрацьованих газів двигуна;
  • в'язкість і щільність, що забезпечують нормальну подачу палива, розпилювання в камері згоряння і працездатність системи фільтрування;
  • низькотемпературні властивості, що визначають функціонування системи живлення при негативних температурах навколишнього середовища і умови зберігання палива;
  • ступінь чистоти, що характеризує надійність роботи фільтрів грубої і тонкої очистки і циліндро-поршневої групи двигуна;
  • температура спалаху, визначає умови безпеки застосування палива в дизелях;
  • наявність сірчистих сполук, ненасичених вуглеводнів та металів, що характеризує нагароутворення, корозії і зношування.

Займистість

Схильності ДТ до займання і жорсткість роботи дизеля оцінюється цетановим числом (ЦЧ). Для його визначення тривалості періоду затримки займання користуються установкою з одноциліндровим двигуном - ІТ 9-3. Сутність визначення займистості ДТ за методом збігу спалахів полягає в порівнянні випробовуваного зразка палива з еталонними паливами, займистість яких відома. В якості еталонів прийняті два вуглеводню. Перший - цетан С16Н34 - нормальний вуглеводень парафінового ряду, має дуже невеликий період затримки запалення і забезпечує м'яку роботу двигуна. Його ЦЧ приймається за 100 од. Другим вуглеводнем є a-метилнафталин С10Н17СН3 - ароматичного ряду, який дуже важко окислюється і займається, має великий період затримки запалення, викликає жорстку роботу дизеля. Умовно його цетанове число взято за 0 од. Якщо ЦЧ дизельного палива нижче 40 од., то запустити холодний двигун не тільки взимку, але і в літній час важко. Нормальний пуск і м'яка робота дизелів в літній час забезпечується паливом з ЦЧ близько 45 од., а в зимовий - 50 од. Більш високі значення ЦЧ для дизелів існуючих конструкцій не потрібні, так як це підвищення вже не помітно позначається на поліпшення робочого процесу. При великому цетановом числі (понад 60) паливо згорає відразу ж після вприскування в камеру, погано змішується з повітрям, у результаті погіршується економічність двигуна і зростає димність відпрацьованих газів.

Низькотемпературні властивості

При охолодженні палив парафінові вуглеводні нормальної будови випадають у вигляді кристалів різної форми. Паливо каламутніє, виникає небезпека забивання фільтрів кристалами вуглеводнів. Температура, при якій виникає це явище отримала назва температури помутніння або початку кристалізації. При подальшому зниженні температури виділилися кристали утворюють сітчасті каркасні структури, паливо втрачає рухливість тобто застигає. Цю температуру називають температурою застигання. За температурами помутніння й застигання палива судять про можливості його використання при низьких температурах. Цей показник настільки важливий, що за його величиною товарні палива ділять на марки літнє, зимове, арктичне.

Бензинові та гасові фракції нафти та продуктів їх переробки, як правило, мають низькі температури застигання. У дизельних і більш важких фракціях міститься багато высокоплавких парафінових вуглеводнів, і поліпшення низькотемпературних властивостей цих фракцій є однією з найважливіших завдань нафтопереробної промисловості.

Фракційний склад

Фракційний склад дизельного палива впливає на повноту згоряння, умови розпилення, димність вихлопу, ступінь нагароутворення. При високому вмісті легких фракцій збільшується тиск згорання, двигун працює більш жорстко. В той же час погіршення погіршує умови розпилення, зменшує швидкість утворення робочої суміші, що призводить до підвищеного дымлению і зниження економічності двигуна. Оптимальний фракційний склад диктується конструктивними особливостями дизелів і умовами їх експлуатації. Для дизельних палив контролюють температури перегонки 50 і 96 об'ємних %.

Температура спалаху

Це найменша температура, при якій пари над поверхнею горючої речовини спалахують при контакті з відкритим джерелом вогню і з ненасиченим пором.

Для кожної горючої рідини можна визначити тиск насичених парів. З підвищенням температури вона зростає, таким чином, кількість пального речовини на одиницю об'єму повітря над рідиною також зростає з ростом температури. При досягненні температури спалаху вміст горючої речовини в повітрі стає достатнім для підтримки горіння. Досягнення рівноваги між парою і рідиною вимагає, однак, певного часу, що визначається швидкістю утворення парів. При температурі спалаху швидкість утворення парів нижче, ніж швидкість їх горіння, тому стійке горіння можливе лише при досягненні температури займання.

Із-за складнощів прямого вимірювання температури спалаху газів і парів, через неї приймають мінімальну температуру стінки реакційного судини, при якій спостерігають спалах. Ця температура залежить від умов тепломасообміну як всередині реакційного судини, так і самого посудини з навколишнім середовищем, обсягу суміші, а також каталітичної активності стінки судини і ряду інших параметрів.

Показник застосовується для визначення допустимої температури нагрівання горючих речовин при різних умовах зберігання і перевезення. Найбільш відомим способом вимірювання температура спалаху є визначення в закритому тиглі за Пенски-Мартенсу ASTM D93, ГОСТ 6356.

З питання придбання дизельного палива ЕН-590 звертайтеся до наших фахівців.

<< Назад

АНАЛИТИКА


Ціни на сировинні товари від
Investing.com Росія.

Курс валют